پروژه من

معرفی انواع کفپوش شیشه،مزایا، معایب

معرفی انواع کفپوش شیشه،مزایا، معایب

کفپوش شیشه ای یکی از جدیدترین، جذاب ترین و تاثیر گذارترین ایده ها در طراحی مدرن داخلی در میان سایر انواع کفپوش می باشد که جلوه ای منحصر به فرد را در منازل مسکونی و محیط های اداری و تجاری ایجاد میکند. امروزه معماران و سازندگان ساختمان توجه زیادی به استفاده از کفپوش ها در اجرای ساختمان های شیک و مدرن داشته و تنوع بالایی در آنها به چشم میخورد. در این مطلب به مزایا و معایب، کاربرد و ویژگی های کفپوش شیشه ای لمینت، کاشی، طرحدار، کریستال، هوشمند، حکاکی شده و آکرلیک، اکلیلی و سه بعدی و مدل های جدید آنها اشاره خواهیم داشت. با مجله دکوراسیون داخلی دکونیوز همراه باشید.

معرفی انواع کفپوش شیشه،مزایا، معایب

کفپوش شیشه ای چیست؟

در گذشته شیشه تنها در دیوارها به عنوان پنجره برای نور رسانی به داخل ساختمان مورد استفاده قرار میگرفت، اما به مرور به خاطر مزایا و ویژگی های خاص آن در انتقال نور، به سقف و کف خانه ها نیز راه پیدا کرد . امروزه با پیشرفت صنعت شیشه و ورود شیشه های نشکن به بازار از این محصول می توان به راحتی در کف منازل، راه پله ها، سقف و دیوار ها استفاده کرد و خانه خود را بزرگتر، روشن تر و منحصر به فردتر نمود. این کفپوش ها از شیشه های سکوریت رنگی و ساده یا نمونه های طرح دار و مات با ضخامت زیاد ساخته شده و به دلیل مقاومت بالا در گروه شیشه های ضد گلوله قرار دارند.

انواع کفپوش های شیشه ای

با توجه به اینکه کف پوش های شیشه ای در دنیای مدرن این روزها جای خود را بیش از پیش در صنعت مد باز نموده است. لذا سازندگان این کف پوش ها نیز در جهت تنوع محصولات و رضایت مشتریان خود گام های بلندی برداشته اند. از جمله این موارد می توان به وجود کفپوش با سایز های مختلف با طرح های کاشی کوچک گرفته تا نمونه های یک تکه کف اتاق با طرح های مختلف اشاره کرد. شیشه های مورد استفاده در این کفپوش ها نه تنها از نظر جنس و ضخامت، بلکه بر اساس رنگ نیز تنوع بالایی دارند. به همین دلیل برای سلیقه های مختلف و متناسب با نوع دکوراسیون داخلی می توان گزینه های متعددی را انتخاب نمود.

انواع کفپوش های شیشه ای

کفپوش لمینت شیشه ای

این کفپوش ها از دو لایه شیشه سکوریت با ابعاد یکسان تشکیل شده که توسط یک لایه پی وی سی به یکدیگر متصل شده است. مزیت این نوع کفپوش این است که در صورت شکسته شدن ذرات آن از هم جدا نمی شود و هیچ آسیبی به فرد نمی زند.

کفپوش کاشی شیشه ای

به دلیل جلوه بسیار زیبا و منحصر به فرد کاشی های طرح دار که در معماری ایرانی نیز جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد، تلفیقی از شیشه و کاشی را در کفپوش ها می توان مشاهده نمود. این کفپوش ها از نظر ابعاد و رنگ و طرح تنوع بسیار زیادی داشته و استفاده از آنها در آشپزخانه یا سرویس بهداشتی چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند . تمیز شدن آسان، درخشندگی زیاد و مقاومت و جذابیت بالا از مهم ترین مزایای کفپوش کاشی شیشه ای به شمار میروند.

کفپوش شیشه ای حکاکی شده

طرح این شیشه ها توسط دستگاه هوشمند و به طور برجسته روی شیشه حکاکی میشود که در بسیاری از شرکت ها این کفپوش ها جهت تبلیغات نصب می گردد.

کفپوش شیشه ای هوشمند

کفپوش شیشه ای هوشمند در جهان به عنوان برترین طرح کفپوش معرفی شده است. عملکرد آن به گونه ای است که با استفاده از ریموت، شیشه از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود. این نوع کفپوش با انرژی الکتریکی عمل نموده و در حالت کلی قیمت بیشتری نسبت به سایر گزینه ها دارند. با توجه به قیمت نسبتا زیاد کفپوش های هوشمند از آنها تنها در بخش های کوچکی از ساختمان استفاده می گردد.

کفپوش شیشه ای هوشمند

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • تبلیغات در دیدگاه تایید نخواهد شد.
  • لینک سایت های نامرتبط در دیدگاه حذف می شود.

*
*