پروژه من

گام طلایی ورود به دنیای شبکه و امنیت

گام طلایی ورود به دنیای شبکه و امنیت

طبق گزارش USNEWS و WORD Report، به دلیل درآمد، تعداد موقعیت‌های کاری در دسترس و نرخ پایین بیکاری، تحلیلگر امنیت اطلاعات سومین شغل تکنولوژی در سال ۲۰۱۵ بود. پس اگر به کسب مهارت و شروع کار در حوزه شبکه و امنیت فکر می‌کنید، شانس‌های موفقت‌تان بالا خواهد بود. زمان را از دست ندهید!

در ابتدا اصول پایه‌ای شبکه را یاد بگیرید.

اگر از مراحل ابتدایی شروع می‌کنید، در گام اول نیاز دارید که اصول پایه‌ای امنیت شبکه و امنیت سایبری را یاد بگیرید. امنیت شبکه، ایمن‌سازی سرویس دهنده در برابر هر گونه ایجاد اختلال از سوی خرابکاران تعریف می‌شود و منظور از سرویس دهنده می‌تواند یک شبکه داخلی ساده و یا ارائه دهنده خدمات بانکی، میزبانان سایت‌ها و… باشد. اصول شبکه شامل شناخت دستگاه‌ها، توپولوژی‌های شبکه، و پروتکل‌های مختلف شبکه است. در کنار یادگیری همه این بخش‌ها، یادگیری مجموعه اصطلاحات این حوزه هم بسیار مهم است. علاوه‌براین نیاز دارید که با سیستم عامل‌های گوناگون (مثل لینوکس) و اینکه چطور از داخل و خارج از سیستم‌ها محافظت کنید آشنا شوید.

در ابتدا اصول پایه‌ای شبکه را یاد بگیرید.

در همین راستا ابزارها و روش‌‌های یادگیری متنوعی وجود دارند که می‌توانند کمک‌تان کنند تا اساس امنیت و شبکه را بیاموزید.
یک جستجوی ساده از اصطلاحاتی مثل «امنیت شبکه» یا «امنیت سایبری» در فضای اینترنت، تقریباً میلیون‌ها صفحه از اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهد داد. چالش اصلی پیدا کردن سایت‌های معتبر و کارآمد برای شروع یادگیری و قرار گرفتن در مسیر درست است. اگر تصمیم گرفته‌اید که از دنیای اینترنت استفاده کنید، پس روش‌های زیر حتماً کمک‌تان خواهد کرد:

یوتیوب: یکی از روش‌ها، جستجوی اصطلاحات مناسب شبکه و امنیت در یوتیوب است. در این سایت می‌توانید انواع آموزش‌های مختلف از جنبه‌های گوناگون امنیت و شبکه را پیدا کنید. بهترین گزینه بعد از یادگیری اصول اولیه کار، استفاده از آموزش‌های ویدیویی است.
سایت‌های آموزشی: هم گیک‌های شبکه و شرکت‌های فعال در این حوزه، و هم سایت‌های فعال در زمینه آموزش مهارت‌ها، اطلاعات و آموزش‌های زیادی در این خصوص در اختیارتان قرار می‌دهند. با جستجوی شبکه و امنیت در انواع این سایت‌ها می‌توانید آموزش‌های متنی و تصویری مختلفی را برای شروع دوره یادگیری‌تان داشته باشید.
آموزش خودتان را بسازید: بعد از جستجو در فضای اینترنت و سایت‌های آموزشی، می‌توانید موضوعات و اطلاعات اولیه و بیش از آن را جمع‌آوری کنید و آموزش خودتان را تولید کنید. به این ترتیب هم منبعی برای خودتان تهیه کرده‌اید و هم دانشی که به دست آورده‌اید را با دیگران به اشتراک می‌گذارید.

توصیه مهم: یادگیری شبانه را کنار بگذارید.

با رشد اینترنت و دنیای دیجیتال، شبکه‌ و امنیت شبکه به موضوعات مهم و بزرگی تبدیل شده‌اند. نگاه به این تصویر بزرگ می‌تواند ترسناک باشد. اما وقتی مسیر یادگیری‌تان را طراحی می‌کنید، به خاطر داشته باشید که اطلاعات در دسترس شما وسیع هستند و لازم است برای پیش بردن هدف‌تان، در زمان‌های معین و برنامه‌ریزی شده به یادگیری بپردازید.

برخلاف برخی از برنامه‌ها، نمی‌توانید شبکه و امنیت را در طول زمان شب به خوبی یاد بگیرید. برای یادگیری بخش‌های مهم این حوزه (مثلاً امنیت سایبری) به تعهد در یادگیری و زمان مناسب و کافی نیاز دارید تا مهارت لازم را به طور کامل کسب کنید. این زمان را به خودتان اختصاص دهید تا واقعاً چیزها را یاد بگیرید.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • تبلیغات در دیدگاه تایید نخواهد شد.
  • لینک سایت های نامرتبط در دیدگاه حذف می شود.

*
*