پروژه من

معرفی سامانه اطلاعات جغرافیایی Gis

معرفی سامانه اطلاعات جغرافیایی Gis

سامانه اطلاعات جغرافیایی یا جی‌آی‌اس (Geographic Information System – GIS) می‌توان به یک پازل شبیه دانست که با کنار هم قرار دادن اجزای آن معنی و مفهومی پیدا می‌کند.
این سیستم امکان تولید، پردازش، تحلیل، و مدیریت اطلاعات جغرافیایی و ترکیب اطلاعات مختلف را جهت طراحی و برنامه ریزی شهری را فراهم کرده است.

معرفی سامانه اطلاعات جغرافیایی Gis

این دانش در زمینه های مختلف از جمله برنامه ریزی شهری و منطقه ای یا به اصطلاح برنامه ریزی محیط زیست، مطالعات زمین شناسی و معادن، کشاورزی و منابع طبیعی، نظامی و… کاربرد دارد.
کاربران جی ای اس طیف وسیعی از افراد از جمله مدیران، طراحان، برنامه ریزان، کارشناسان و حتی شهروندان عادی را در بر می گیرد.

کاربرد جی ای اس در شهرداری

مطالعه ی مراکز موجود (ایستگاه های آتش نشانی، مدارس، منابع آب، پارک ها و فضای سبز و …) و تصمیم گیری در رابطه با ایجاد مراکز جدید به منظور توزیع بهینه ی امکانات و خدمات شهری، مکان یابی موقعیت بهینه برای اجرای پروژه های پیشنهادی، مطالعه ی پارک ها و فضای سبز موجود و تصمیم گیری در رابطه با ایجاد و توزیع بهینه ی مکان های جدید، امروزه در برنامه ریزی های شهری و طراحی فضاهای سبز شهری از جایگاهی ویژه و بسیار مهم برخوردار شده است.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • تبلیغات در دیدگاه تایید نخواهد شد.
  • لینک سایت های نامرتبط در دیدگاه حذف می شود.

*
*