پروژه من

افتر افکت و کاربرد آن چیست؟

افتر افکت و کاربرد آن چیست ؟

افتر افکت یکی از معتبرترین و قدرتمند ترین نرم افزارها در بخش جلوه های ویژه، motion graphics (موشن گرافیک) و کامپوزیت می باشد. این نرم افزار در خیلی از پروژه های سینمایی استفاده شده و در حال حاضر نیز جزء اولین گزینه ی فیلم سازان مطرح می باشد.

نرم‌افزارهای معدودی با توانایی تولید آثاری خیره کننده در زمینه هنرهای تجسمی در این سطح وجود دارند. اگر در دنیای افتر افکت تازه وارد باشید، ممکن است دقیقاً ندانید که از پس چه کارهایی بر می‌آید. این مقاله می‌توان به شما کمک کند تا بدانید افتر افکت توانایی انجام چه کارهایی را دارد.

با ادوبی افتر افکت چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

با افتر افکت می‌توانید به ایجاد، ترکیب و سبق و سیاق بخشیدن لایه‌های دو بعدی در فضای سه بعدی بپردازید. این نرم‌افزار نقش‌های مختلفی را بر اساس نیاز کاربر ایفا می‌کند. به عنوان مثال، یک هنرمند مستقل جلوه‌های ویژه احتمالاً از آن برای رندر کردن محتوای سه بعدی استفاده می‌کند. یک ویرایشگر ویدئو، برای ساخت صفحه عنوان و یک انیمیشن‌ساز برای خلق کاراکترهای دوبعدی کارتونی استفاده می‌کند. دلیل اینکه بیشتر افراد نمی‌توانند به سادگی بگویند که افتر افکت چه کاری انجام می‌دهد همین است؛ افتر افکت کارهای زیادی انجام می‌دهد! همه این کارها را هم به خوبی انجام می‌دهد!
لازم به ذکر است که ضمن بی‌نظیر بودن نرم‌افزار افتر افکت، گزینه ایده‌آلی برای ویرایش فیلم خام نیست. دلیل اصلی این است که قابلیت‌های پخش و طرح‌های مختلف مشابه برنامه‌های ویرایش فیلم را ندارد. در زمینه ویرایش، افتر افکت معمولاً پس از ویرایش اولیه فیلم خام است که وارد می‌شود. حالا متوجه دلیل نام‌گذاری آن شدید؟ افتر افکت؛ پس از اعمال افکت‌ها.

افتر افکت و کاربرد آن چیست؟

برنامه افتر افکت به شدت در صنعت تصویر متحرک و فیلم های ویدیویی و تیراژ فیلم ها و تبلیغات تلویزیونی استفاده می شود. بسیاری از شاهکار های سینمایی و تبلیغات تلویزیونی اغلب محصول برنامه AE یا همان افتر افکت است! به عبارتی برنامه After Effects در زمینه تلفیق و ترکیب تصاویر متحرک همان قدرتی را در اختیار شما قرار می دهد که ابزارهای نقاشی و ترسیمی در اختیار هنرمندان قرار داده اند
یک مفهوم مهم در نرم افزار افتر افکت، موشن گرافیک می باشد. موشن گرافیک (motion graphics) به طرح های گرافیکی دارای حرکت گفته می شود، در گذشته طرح ها گرافیکی در سطح یک پوستر یا یا عکس ثابت بود ،اما امروزه طرح های گرافیکی متحرک بیش از پیش استفاده می شود. موشن گرافیک ها در زمینه های گوناگون از قبیل تبلیغات، تیزرهای تلوزیونی، تیتراژ فیلم ها و … کاربرد فراوان دارند. از نمونه های بارز موشن گرافیک به تیزر برنامه های تلویزیون می توان اشاره کرد.

جلوه ویژه چیست؟

جلوه های ویژه به هرآنچه که در صنعت فیلم سازی انجام آن مشکل می باشد و از عهده عوامل عادی فیلم بر نمی آید، و برای ایجاد آن گروه دیگری وارد عمل می شوند ، جلوه ی ویژه می گوییم. شاید این تعریف قدیمی جلوه ویژه  باشد و به عنوان مثال بتوان به ایجاد انفجار در صحنه فیلم ها ، تصادفات، استفاده از بدلکاران در افتادن از ارتفاع و… اشاره کرد .اما تعریف جلوه ویژه در حال حاضر را می توان نوع دیگری تعریف کرد: ایجاد هر آنچه که  در ذهن شما می باشد و در دنیای واقعی امکان پذیر نیست! مثل ایجاد ربات های غول پیکر ، ساختن یک دنیای خیالی و غیر واقعی، ایجاد انفجارهای عظیم و… البته جلوه های ویژه به چند نوع مثل جلوه های ویژه کیدانی ، جلوهای ویژه بصری و… تقسیم می شود .در جلوه ویژه شما گاهی می خواهید یک اتفاق خیلی دیده شود، مانندصحنه های تصادف و انفجار و… و گاهی می خواهید جلوه ویژه دیده نشود! مانند خلق یک شهر یا سرزمین رویایی اما طوری که بیننده اصلا متوجه اینکه این تصاویری که می بیند به صورت مصنوعی تولید شده و وجود خارجی ندارد.

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک (motion graphics)  به طرح های گرافیکی دارای حرکت گفته می شود، در گذشته طرح ها گرافیکی در  سطح یک پوستر یا یا عکس ثابت بود، اما امروزه طرح های گرافیکی متحرک بیش از پیش استفاده می شود، و موشن گرافیک ها  در زمینه های گوناگون از قبیل تبلیغات، تیزرهای تلوزیونی، تیتراژ فیلم ها و… کاربرد فراوان دارند. از نمونه های بارز موشن گرافیک به تیزر برنامه های تلوزیون می توان اشاره کرد.

افتر افکت و کاربرد آن چیست؟

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • تبلیغات در دیدگاه تایید نخواهد شد.
  • لینک سایت های نامرتبط در دیدگاه حذف می شود.

*
*