پروژه من

خاطره نگاری تصویری از فیلم لئون

خاطره نگاری تصویری از فیلم لئون

«من هم مثل خیلی از هنرمندان دیگه کارهام به دو بخش کلی تقسیم میشه: گروه اول کارهایی که مربوط به زندگی شخصی و درونیاتم است و به طور کلی بعد هنریشون برام در اولویت است.  این کارها برام احساس آزادی میارن و بدون اینکه به کسی جواب پس بدم هر طوری که دوست دارم انجامشون میدم؛ خیلی هاشون توی تاکسی، مترو یا برجک سربازی یا تو هر شرایطی که فکرش رو بکنید به وجود میان و احساس اون لحظه من از زندگی رو نمایش میدن؛ من بهشون میگم خاطره نگاری تصویری و هیچ اصراری هم به اجرا کردنشون ندارم و معمولا برای همیشه تو همون حالت اتود باقی میمونن! شاید دلیلش این باشه که اجرای مجددشون باعث میشه حس و حال خط‌ها از بین بره.

این کارها معمولا زمان زیادی نمیبرن، از ۲۰ دقیقه تا یک ساعت (بسته به شرایطی که داخلش قرار دارم) یکی دیگه از دلایلی که به محل مشخص و شرایط ایده آل اعتقادی ندارم اینه که این نوع زندگی برام واقعی تره و باعث میشه در لحظه از مخاطبام عکس العمل دریافت کنم. تو مترو بارها شده آدمها دورم جمع شدن و کار کردنم رو تماشا کردن، این برام خیلی لذتبخشه.
البته در مورد این گروه کارها گاهی هم پیش میاد که دیجیتال انجامشون میدم ولی بازم توجهم به احساسات اون لحظه است. کارهای دیجیتالم معمولا یک ساعته تموم میشن و اونهارو اکثرا توی نرم افزارهای فتوشاپ و کورل پینتر انجامشون میدم.

اما گروه دوم بخش حرفه‌ای کارهام هست که معمولا یه سفارش دهنده داره یا در حوزه نشره( تصویرسازی برای مجلات و کتابهای کودکو نوجوان) یا برای شرکت‌های تبلیغاتی (طراحی کاراکتر های تبلیغاتی، کمیک استریپها و استوری برد برای تیزرهای تبلیغاتی) و بخش اخرش طراحی صحنه و لباس برای تئاتر است.
عمده فعالیت‌های من در زندگی هنریم در این بخش‌ها اتفاق افتاده.

در مورد نحوه شکل گیری ایده‌هام هم باید بگم که معمولا از اتفاقات اطرافم میگیرمشون. آدمها و شخصیتهاشون همیشه برام جذاب بودن. روش دیگه‌ای که برای ایده گرفتن ازش استفاده می‌کنم موسیقی است، هر موزیک خوبی پر از تصاویر جذابه فقط کافیه یاد بگیری چطور وارد فضای خیالیشون بشی.
هنرمندان زیادی تو زندگیم تاثیر گذاشتن که همشون تو شاخه تجسمی نیستن ولی با هنرشون بهم خیلی کمک کردن مثل:سید برت (پینک فلوید) ، گروه آرکایو،تام یورک ،فرانک فرازتا ، اشلی وود،اگون شیل ، باب دیلن،حمید بهرامی، ونگوک و دیوید هکنی..»

سید محمد مهدی فاطمی نسب، متولد ۱۳۶۲ و دانشجوی کارشناسی ارشد تصویرسازی در دانشگاه هنر و معماری تهران مرکز است.

طرح رمان سه جلدی مدار صفردرجه از انیس تبرایی

طرح رمان سه جلدی مدار صفردرجه از انیس تبرایی

طرح رمان سه جلدی مدار صفردرجه از انیس تبرایی

طرح رمان سه جلدی مدار صفردرجه از انیس تبرایی

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • تبلیغات در دیدگاه تایید نخواهد شد.
  • لینک سایت های نامرتبط در دیدگاه حذف می شود.

*
*