پروژه من

نکاتی درباب طراحی لوگو و آرم حرفه ای

نکاتی درباب طراحی لوگو و آرم حرفه ای

با سلام به دوستان عزیز، امروز تصمیم گرفتم چند تا نکته کوچک در مورد لوگو و آرم به عنوان سخن آغازینم در سایت بگویم که مطمئنا در این بازه زمانی به کار هر کسی و در هر شغلی خواهد آمد . اولین خواهشم این است که شخصی رو برای طراحی لوگو و آرم سازمان یا شرکتتون انتخاب کنید که تجربه و رزومه خوبی در این زمینه داشته باشد چون لوگو جز اندک المانهای تصویری است که سالهای سال با آن کار خواهید داشد و هویت سازمان و تجارت شما به حساب می آید، پس در این مورد دنبال ارزونترین و سریعترین طراح نباشید چون امروزه خیلی از دوستان از یک المان وکنور موجود در اینترنت استفاده میکنند و با اندکی تغییر و یک متن زیر المان همون رو به عنوان لوگو به شما تقدیم می کنند و کلی هم بابت این شاهکار پول می گیرند.

نکاتی درباب طراحی لوگو و آرم حرفه ای

از اولویت های انتخاب یک طراح حرفه ای لوگو، داشتن ذهنی خلاق با سواد بصری بالا، آشنا به طراحی دستی و مسلط به نرم افزارهای مرتبط و دارای آرشیو نمونه کارهای قوی است. از دید بنده و خیلی از اساتید فن لوگو و نشانه استاندارد و پویا باید در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب کند، منظور و پیام لوگو برای هر کسی اعم از کم سواد، تحصیلکرده و … قابل فهم باشد، از نظر رنگ انتخابی مرتبط با موضوع باشد به طور مثال (صورتی، بنفش برای لوازم آرایشی و بهداشتی) که اگر نگاهی به لوگوی پیوست مقاله که مربوط به رستوران های گنجد می باشد دقت کنید در اکثر رستوران ها از رنگ قرمز و نارنجی استفاده می شود ولی طراح در این لوگو به جهت اینکه رستوران غذاهای گیاهی و اورگانیک سرو می کند از رنگ سبز استفاده کرده که در نوع خود تکنیک بجایی است.

نکته بسیار مهم دیگر، سعی کنید از لوگوهای عمودی و ایستا استفاده نکنید به این دلیل در بسیاری از موارد به مشکل بر میخورید زیرا لوگو و نشان شما باید در سربرگ، پاکت، هدایای تبلیغاتی، کاتالوگ، بنر، بیلبورد تا مهر سازمان و بج سینه استفاده گردد و به همین علت در هر ابعادی باید خوانا باشد و قابلیت تک رنگ شدن نیز داشته باشد. موارد بسیار دیگری نیز هست که در این مقاله نمی گنجد امیدوارم کمکی هر چند اندک به شما عزیزان کرده باشم.

برای دیدن آرشیو نمونه لوگوهای طراحی شده به بخش فایل های گرافیک مراجعه نمائید.

دیدگاه‌ها (1)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • تبلیغات در دیدگاه تایید نخواهد شد.
  • لینک سایت های نامرتبط در دیدگاه حذف می شود.

*
*

    فرشید بهمنی مهمان اکتبر 20, 2021 پاسخ

    سلام جناب آقای ادمین از شما بابت مطالب مفیدی که قرار میدهید متشکرم