پروژه من

مقاله برندسازی با ویدیوهای تبلیغاتی

چطور می تونید با ویدیوهای تبلیغاتی برندسازی کنید؟

دنیا دیگه توی دهه نود میلادی نیست و نمیشه با روش های تبلیغاتی اون موقع الان فروخت.
توی این دوره برای موفقیت توی کسب و کارهای آنلاین باید نسبت به مخاطبتون متعهد باشید و شخصیت منحصر به فرد شرکتتون رو به خوبی نشون بدید. به عبارت دیگه شما باید یه برند شخصی بسازید که با مخاطبتون وارد رابطه بشه،و وقتی می گیم برند شخصی یعنی ایجاد یه شخصیت قابل درک برای برندتون.
شما باید حس همدلی رو با مخاطب خودتون داشته باشید.به این نحو که مسائل و مشکلات مخاطب رو بدونید و دقیقا برای حل اونها راه حل داشته باشید و این راه حل رو به خوبی ارائه بدید،همچنین با این روش که خودتون باشید و خودتون رو با برند به دنیا نشون بدید و بزرگ نمایی نکنید؛می تونید حس اعتماد به برند رو برای مخاطبتون بسازید. قدرت نفوذ همون چیزیه که باعث میشه متفاوت باشید و بهتر از رقباتون کار کنید.و برای این نفوذ روش های مختلفی وجود داره:

مثلا انواع مختلفی از محتوای آنلاین وجود داره که شمارو برای دست یابی به هدفتون کمک می کنه. که یکی از اونا که از بقیه متفاوت تره ویدیوهای انیمیت تبلیغاتی هست.ا

ونها بصری، جذاب، سرگرم کننده و قانع کننده هستند. اما یکی از بزرگترین مزیت هاشون اینه که می تونید شخصیت ها، زمینه ها و رنگ های خودتون رو سفارشی کنید . همه ی این عناصر با یه داستان عالی میتونه با احساسات مخاطبتون ارتباط خوبی برقرار کنه و در نتیجه رابطه مخاطب با برندتون بهتر بشه. با این روش هم میتونید برند شخصیتون رو بسازید و هم با یه داستان جذاب و سرگرم کننده داستان برندتون رو توضیح بدید.
حالا، بدون توضیحات اضافه بهتره ببینیم چطور میشه ویدیوهای تبلیغاتی جذاب ساخت و بوسیله اونها یک برند رو تقویت کرد:

۱- ایجاد شخصیت خریدار (و انیمیت کردن این شخصیت)

اولین قدم برای ساختن یک برند قابل اعتماد، شناختن مخاطبان هدف اون برند هست و پس از اون ایجاد یک شخصیت خریدار (نمایشی دقیق از مخاطب) با داشتن اطلاعاتی درست.
شما باید اطلاعات زیادی از مخاطب خودتون داشته باشید تا با برآیندگیری از این اطلاعات یک شخصیت داستانی بسازید که بتونه نماینده مخاطب هدفتون باشه. این اطلاعات میتونه موارد زیر باشه:

  • متوسط سن مخاطبها چقدر هست
  • از کجا اومدند
  • چه جور لباس می پوشند
  • چطور حرف می زنند( زبان و لهجه)
  • جاهایی که بیشتر میرند
  • وب سایتهای مورد علاقشون چیه
  • برندهای مورد علاقشون
  • و هر اطلاعات بصری و ارزشمند دیگه ای…

این شخصیت مجازی در نهایت یک اسم، سن و سال ، یک پس زمینه شخصی و یک شغل میتونه داشته باشه.و این شخصیت نهایی میتونه شخصیت خریدار شما باشه.
وقتی شخصیت خریدار آماده شد. می تونید این شخصیت انیمیت رو به مخاطب هدفتون متصل کنید.این امر باعث شناسایی فوری و ایجاد اعتمادی درونی میشود.چون این حس در اونها ایجاد میشه که این ویدیو مخصوص اونها ساخته شده.
همچنین شخصیت سازی های سفارشی میتونه یک حس انسانی و طبیعی بودن رو به برندتون بده و برند رو از ماشینی بودن دور کنه. ایجاد شخصیت سفارشی درست میتونه یک رابطه احساسی طولانی مدت با مخاطبتون ایحاد کنه.

۲- رنگ و استایل برند خودتون رو اعمال کنید

رنگ ها المانهای برندینگ خوبی هستند که نمی تونند نادیده گرفته شن. یکپارچگی استفاده از رنگ و سبک برند در محصولات،وب سایت و صفحه های فرود و همچنین شبکه های اجتماعی،باعث میشه تصویر بهتری از برندتون ارائه بشه و در نهایت اعمال این رنگ بندی و استایل بر روی یک ویدیوی تبلیغاتی می تونه باعث تاثیرگذاری عمیق تری از طرف برند روی مخاطب بشه.

قدرت جذاب ویدیوهای انیمیت توضیحی می تونه کمک زیادی در تعریف هویت برندتون بکنه، همچنین توی تعریف مخاطب هم می تونه اثرگذار باشه.یعنی بعضی از مخاطب های بالقوه رو می تونه در حیطه مخاطباتون بیاره.فرقی نداره چه رنگی؟ قرمز محرک،سبز سلامت،نارنجی اکتیو یا آبی مسئولیت پذیر؛ رنگ برندتون باید یک حس ثبات مرکزی توی ویدیوی تبلیغاتی ایجاد کنه،چون این رنگ بطور مستقیم با مخاطبتون ارتباط برقرار می کنه و درک کاملی از برندتون ایجاد می کنه.

مثلا به این ویدیو که توسط تیم یام یام ویدیو ساخته شده توجه کنید:

۳- سبک ویدیوی تبلیغاتی رو درست انتخاب کنید

سبک و استایل های متفاوتی وجود داره مثل وایت بردی،استپ موشن، کارتونی یا موشن گرافیگ که اکثر اونها کارکتر محور هستند. انیمیشن های کارکتری منابع بزرگی برای بسط و گسترش دادن برند محسوب میشن. چون می تونن بدون کمک فیلمساز و بازگیر ُ ارتباط داستانی – تصویری خوبی بین برند و مخاطبتون ایجاد کنند.
سبک ویدیوی تبلیغاتی برندتون نمایانگر شخصیت و خصوصیات برند هست.اگه می خواهید برندتون رو غیر رباتیک و مردمی نشون بدید می تونید از کارکترهای انیمیشن استفاده کنید.
بعضی وقتها هم شما می خواهید برای برندتون یه کار پیچیده تر انجام بدید، واسه این جور موارد میتونید از حالت های ظریف تر توی انیمیشن استفاده کنید و کار رو قوی تر نشون بدید.
به هر حال سبک انیمیشنتون به این برمی گرده که بخواهید خودتون رو چطور به مشتری های بالقوه نشون بدید.

باز یه نمونه انیمیشن از یام یام ویدیو براتون قرار می دهیم :

۴- توی شبکه های اجتماعی نفوذ کنید

اگه می خواهید به مخاطباتون نزدیک تر بشید و رابطه تون شخصی تر و صمیمانه تر بشه، باید یک استراتژی شبکه اجتماعی جدی رو همراه با ساخت ویدیوی تبلیغاتیتون پیش ببرید. باید بدونید ویدیوهای آنلاین پرطرفدارتر از بقیه سبک های اطلاعات آنلاین هستند و ساختشون هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هست.
توی نظرسنجی های چدید ۵۲ درصد از متخصصان بازاریابی جهان، بازاریابی ویدیویی رو بهترین نحوه بازاریابی آنلاین می دونند. امروزه بیشترین ارتقا توی شبکه های اجتماعی به فیلم های تبلیغاتی اختصاص داره مثلا توی سال اخیر مشاهده ویدیوهای تبلیغاتی توی فیس بوک ۳۶۰ درصد افزایش پیدا کرده.
مارک زاکربرگ خودشو واسه این سوپرایز ارزشمند آماده کرده بود و همینطور توسعه دهنده های تویتر، طبق نتایج اونا ویدیو باعث ایجاد ارتباط های بهتر وقوی تری نسبت به قبل میشه به نحوی که الان در هر دقیقه ۷۰۰ ویدیو توی تویتر به اشتراک گذاشته میشه.
دیگه وقتش رسیده که بازاریابها، توی کمپین های رسانه های اجتماعی شون روی ویدیهای تبلیغاتی سرمایه گذاری کنند.به چندتا نکته در مورد استفاده از ویدیوهای بازاریابی توی استراتژی رسانه های اجتماعی میشه اشاره کرد:

الف- هماهنگ باشید:

فراموش نکنید هنگام برقرای ارتباط با مخاطب های بالقوه، هماهنگ و مفید باشید.اینکه سوالها رو پاسخ بدید، شک و شبهه رو برطرف کنید و با اونها مشاوره کنید خیلی خوبه و همه این موارد رو با هماهنگی و یکدستی انجام بدید.

ب-مرتبط فعالیت کنید:

موقع ساخت ویدیوهای تبلیغاتی باید توجه داشته باشید که مرتبط با تصویر برندتون توی شبکه های اجتماعی فعالیت کنید، شما نمیتونید یه برند جدی و موفق باشید تا وقتی که عکس اون چیزی که هستید رو توی شبکه های اجتماعی نشون بدید. باید خودتون باشید و فعالیت هاتون مرتبط با حیطه برندتون باشه.
یک کمپین واسه ساخت برند باید یکپارچه باشه و وب سایتتون، استراتژی اجتماعی و رویکرد صحیح بازاریابی محتواتون رو دربربگیره. خبر خوب اینکه فیلم های بازاریابی سفارشی این کار رو میتونن خیلی خوب براتون انجام بدن. ساخت این فیلم هارو توی استراتژی اجتماعیتون بگنجونید.توی توییت ها و پست های فیس بوکتون ازشون استفاده کنید تا فالوورهای جدید جذب کنید و در نهایت به مشتری های جدید ختم بشن.

ج- ویدیوهای اجتماعی کوتاه بسازید:

هنگام ساخت فیلم های بازاریابی و تبلیغاتی خصوصا برای شبکه های اجتماع، مطمئن شوید فیلمهاتون کوتاه و جذاب هستن.مثلا طبق تحقیقات فیلم های ۳۰ ثانیه ای رو ۸۵ درصد مخاطب ها تماشا می کنند اما فیلم های ۲ دقیقه ای و بالاتر رو کمتر از ۵۰ درصد پخش می کنند.

۵-خودتون باشید

در آخر میشه گفت یه راه کار خوب برای ایجاد اعتماد بین شما و مشتری های بالقوه اینه که خودتو باشید. اگه می خواهید با بقیه فرق داشته باشید و تک باشید باید به ویژگی های خاص خودتون برسید و روی آنها مانور بدید تا بیزینستون رو تقویت کنه.

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • تبلیغات در دیدگاه تایید نخواهد شد.
  • لینک سایت های نامرتبط در دیدگاه حذف می شود.

*
*